marți, 21 aprilie 2009

Concert pentru comunitari ... cu acces gratuit la gard



Despre cat de frumos au cantat Al Bano si Montserrat Caballe duminica seara in Piata Constitutiei din Bucuresti, au scris multi altii mai priceputi si mai cunoscatori decat mine. Eu vreau doar sa va povestesc despre aspectele dambovitene ale evenimentului!
Ca tot cetateanul posesor de TV plus abonamentul corespunzator platit la zi, m-am informat despre concertul ce urma sa aiba loc in Bucuresti in Prima zi de Paste! Mi-am adus aminte ca in '96 treceam prin piata centrala din Koln, unde seara era concertul Montserrat Caballe ! Desigur, era un pret mult prea mare pentru portofelul meu, asa ca mi-am vazut de drum visand ca intr-o zi ...
Miracol, Duminica, de Paste, visul devine realitate ... O realitate incredibil de minunata: Al Bano si Montserrat Caballe in concert la Bucuresti - spectacol oferit gratuit de primaria Bucurestilor !
Incepuse sa ploua, nu foarte tare, indeajuns pentru a-i alunga pe cei care nu erau fani "clasica" ! La fata locului ... surpriza neplacuta: locul concertului inconjurat de un gard pazit cu "nesi...." de cerberii BGS! Inauntru locuri libere cel putin o treime. La gard restul bucurestenilor, multi. Accesul interzis.
-De ce nu este permis accesul, sunt foarte multe locuri libere? indraznesc obraznic, sa intreb.
-Nu stim. Intrebati-l pe domnul primar. Este dispozitia lui!
-Si totusi, sunt locuri libere si eu nu-l pot gasi pe domnul primar!
-Trebuia sa aveti bratara de la primarie !
Aici, recunosc, am cam ramas fara cuvinte! Lehamitea, scarba, indignarea fata de modul in care eram "tratati" (atitudinea, aroganta, dispretul agentilor si sefilor BGS e imposibil de cuprins in cuvinte) m-au lasat ... fara replica! M-am simtit pentru moment ca un caine comunitar, fara zgarda (bratara) oficiala (cine si unde impartea bratari ... nu stiu), fugarit de hingherii BGS! Dom'Primare ma ademenise cu un concert gratuit (haaa, gratuit din impozitele platite de mine), si cand am incercat sa gust din mana cu mancare (citeste Concert) m-am trezit "lovit" (jignit, umilit) miseleste de aroganta BGS (care-mi oferea acces gratuit la gardul cu concerte gratuite pe banii mei) N-aveam bratara !!! Unde erau ORAGNIZATORII ?
Trebuie sa spun ca stiu ce inseamna accesul cu bratara la un spectacol. Am fost la un show in North Carolina, prin 2005, pe vremea cand domnul primar era doar medic si BGS-ul n-auzise de bratara cu pricina! Tot cu bratara, dar cu totul altfel! Deh, civilizatie Nene Iancule!
Ploaia statuse, tonul la vociferari fusese dat, nemultumirea tindea sa depaseasca anumite limite, asa ca dupa deliberarile "agentilor sefi la costum" ni s-au distribuit, de mila, CATEVA bratari si "am accesat obiectivul Concert! Doar cativa "cu gura mare", restul au ramas la gard! Cata generozitate, Cata aroganta! Si totul pe banii comunitarului, bucuresteanul cu sau fara zgarda (bratara) !
Inauntru, m-au cuprins alte "intrebari existentiale":
De ce primele randuri erau cu altfel de scaune? De ce erau mai cu motz? Mai luxoase, mai cu pernita? Oare dupa ce devii primar, viceprimar, consilier, ministru, sau "cu oareshce fonctzie cu acces la invitatie speciala", nu-ti mai poti aseza fundul pe un scaun la fel cu al celorlalti? Atitudine tot de meleagurile lui Mitica von Dambovitza! Si nici macar n-au venit toti "importantii". Si acolo, pe locurile cu pernitze erau muulte goluri! Chiar si Dom'Primare a venit mult dupa inceperea spectacolului, Al Bano si Montserrat Caballe (la 76 de ani a cantat in picioare, nu pe scaun din fier forjat dotat cu pernitza!!) venisera la timp, deh, profesionisti !
Am fost si in toamna la Serbarile Bucurestiului la concertul din fata Bancii Nationale! Spectacolul superb, organizarea la fel de proasta intr-un loc unde usor puteai sa fii calcat in picioare, unde nu puteai nici sa intri, nici sa iesi !
Dupa terminarea spectacolului, comunitarii afluiau pe bulevardul cu fantani. Din spate aud un claxon puternic: Hamerul BGS zbura pe bulevardul cu circulatia interzisa comunitarilor cu autoturisme, pe perioada concertului! In mod sigur se retragea pentro o interventie urgenta, ca doar nu erau simpli comunitari! Am avut totusi noroc ca nu ne-a spulberat, la ce viteza avea!

Multumiri artistilor Al Bano si Montserrat Caballe pentru concertul de duminica! Va ramane o Prima zi de Paste de referinta pentru mine!
Jos palaria Domnule Primar pentru artistii pe care-i aduceti,
dar mi-o pun la loc (palaria) pentru organizare !
Ce ziceti? Ii trageti de urechi pe cei de la organizare? Eu imi permit sa va sugerez sa-i concediati! Nu mai vreau, nu mai concep, nu mai accept sa fiu umilit la mine acasa, de niste begeisti si de niste alti organizatori platiti de bucuresteni !

p.s. Chiar in timp ce scriam aflu de o noua isprava "trista" a BGS !
http://www.libertatea.ro/index.php?section=articol&screen=index&id=237271&rss=1

Niciun comentariu:

My Love